FORMEX HÖST 2017

Nu sitter jag på tåget mot Stockholm och tittar lite på vad Formexmässan skall bjuda på när det gäller inspiration och trender. Även om jag med Grönbergs Interiör har skapat mitt starka koncept och alldeles egna inspirationsvärld så följer jag ju trender i viss mån när det gäller färg, form och design.
Nedan är vad höstens trender influeras av om Du vill veta....
Njut av din dag och gör något Du längtar efter!
 
 
NORDIC SPACE
 
 

TRENDGUIDE AW17/18

Nordic Space består av tre trender som Formex tar fram i samarbete med Swedish Fashion Council.

Trend #1 BODY COMFORT

Våra hem är en förlängning av oss själva. I fokus står mänskliga designvärden och en nästan kroppslig fascination för proportioner när voluminösa och generösa former tar en central plats i våra hem. 

Material: Minnesskum, fårskinn & terrakotta

 

Trend #2 – RAW LUXURY

Ett mörkt, hantverksmässigt, mystiskt tema. I höst gräver vi i den svarta myllan, i vårt kulturella arv och i vår hantverks-tradition. Vi fascineras av material och process på ett nästan konstnärligt vis, med mörkt ockulta förtecken. 

Material: Bränt trä, pulverlackad metall & kvarts

 

Trend #3 – CREATIVITY

Nöden är uppfinningarnas moder. I temat Creativity inspireras vi av det vardagliga, och enkla material uppvärderas då det som ses som skräp för den ene är konst för den andre. Allt handlar om vad vi gör med de förutsättningar som ges. 

Material: Anodiserad aluminium, kork, återvunnen plast.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback