En Loppisdag i Paris!

Vi hade en härlig, varierande dag igår som började i ottan och slutade sent! Allt för att hinna med så mycket som möjligt! Först var det "bakluckeloppis" som så vanligt var inspirerande och roligt! Det är ju inte som hemma där vi tömmer förrådet och ställer oss utan dessa fransmän dukar upp dignande bord och miljöer för oss med dyra godsaker! Svårt att fynda men hittade ändå lite fint som fick följa med hem och sätta prägel och atmosfär på Grönbergs!
 
Härliga inspirende färger och vackra broderier!
 
 
 
 
 Fanns underbara klänningar och nattkläder i min favoritrosa!
 
Fransmännens glaskupor är alltid fyllda med vackra ting!
 
 
 
Underbar box med gamla kort med porträtt på kvinnor från olika världsdelar.
Ca 10st kort och priset var 120 euro så jag avstod....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En spets som var i ljunglila och helt bedårande men priset var 90 euro så det gick inte...
 
 
 
 
Lilla väskan och ett rosa nattlinne med vacker spets fick följa med hem dock!
 
En underbar plisserad klänning hittade jag!
 
 
 Hittade vackra brickor, strutsboa, lite ljuvliga askar, gammal spets mm som jag nu skall packa ner!
 
Sedan efter loppis blev det en tur i Monmartre där vi åt en god lunch på Aux Pipalottes Gourmandes som Emma-Klara rekomenderat. Helt underbar lunch och massa godsaker som gick att köpa där också. Vi var och tittade och inspirerades i E-K gamla butik där hon arbetade som dekoratör, Paperdolls. En så fin butik med vackra smycken, accessoarer, kläder som var visat på fyndiga sätt som inspirerade. Hann med en tur till bland mina smyckesleverantörer och hittade lite till som jag tror kan passa många av er!
 
Ha en fin söndag!
//Pia
 
 
 

Kommentarer
Postat av: marie-louise hallgren

Underbara kvinnliga atteraljer

Svar: Härligt att följer och inspireras!Ha en fin kväll!
//Pia
Grönbergs Interiör

2014-09-08 @ 17:23:03
URL: http://cosifan.romantikifrg.blogspt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback