Inspiration från mässan i Paris.

Nu lider helgen och min sköna härliga söndag mot sitt slut! Tur att jag gillar måndagar och nästan alltid längtar till Grönbergs härliga atmosfär. I morgon har jag turen att få sovmorgon för gulliga Faridah går upp i ottan för att handla blomster. Spännande att se vad hon bestämmer för tema och vad som får följa med till butiken...
Nu har jag suttit en stund och gått igenom alla bilderna vi tog i Paris och nedan är lite inspiration från mässan Maison & Objet i Paris. Det var mycket ögongodis och Faridah och jag blev mycket inspirerade av allt vackert och fyndigt vi såg under de tre dagarna vi spenderade där. Det var mycket trötta fötter efter allt traskande upp och ner i alla gångarna i de stora hallarna. Nu är vi båda uppvilade och har massa energi, redo för nya upptåg i butiken!
En fantastisk vägg som var upptapeserad med massa vackra blad, noter, kort med mera.
Samma idé här fast i svartvitt med en härligt virad takkrona.
Älskar ju gamla medicinflaskor, rena nostalgin...
Så vackert!
Uppstoppade fåglar!
Vackert på håll...
Designers Guilds monter.
Pampigt...
Nya lampor, fast på gammalt vis!
Orchidéer i glasrör på grenar.
Fransmännen kostar på med färska blommor i sina montrar, härligt!
Monter uppbygd av spelkort, modell större!
Ljuvligt, fast oäkta.
Soffa klädd av en matta...
Härliga tavlor i härliga färger.
Hoppas att du känner dig lite inspirerad! Önskar dig nu ett riktigt bra slut på söndagen!
Natti Natti
//Pia

Kommentarer
Postat av: Victoria

Hej!



Blev nyfiken på tavlorna med färg längst ner. Vet du vem som gjort dessa el vart jag kan se mer av dem?



/ Victoria

2012-04-16 @ 11:27:03
Postat av: Anonym

Hej Victoria!

Parismässan är så stor och de flesta av dessa bilder i detta inlägg är rena inspirationsbilder så jag har ingen koll på vilken monter eller leverantör det är faktiskt tyvärr.

Kan kolla nästa gång jag är på mässan och se vad dem heter men det blir först i september som nästa inköp är!

ha en fin dag!

//Pia

2012-04-17 @ 08:28:26
Postat av: Victoria

Hej! Tack för svaret. Kolla gärna det även om det blir I September. Fastnade spec för tavlan med kvinnan I grönt o hade velat ha den på väggen :)



/Victoria

2012-05-02 @ 12:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback