Inspiration Paris

Väl hemma igen från ett som alltid lika inspirerande Paris med ett mycket vackert septemberväder. Väskorna var fullproppade med nya smycken och massa vintageskatter. Hade turen att hitta en bagage luckeloppis som just var denna helgen. Bilder från det visar jag imorgon. Tyvärr strulade min kamera så massa av mina inspirationsbilder var suddiga och går inte att visa... 

              

              
Detta var vår utsikt från vår balkong från hotellet i Marais, bara den franska balkongens räcke gav mig inspiration till en hel massa...

              

              
                    Detta gamla stengolv hade ju varit något för Grönbergs!

              
Var inne i nya Monoprix butiken (Fransk närbutik) där jag blir så inspirerad av alla vackert uppställda varor att jag skulle kunna shoppa loss totalt! Tyvärr blev alla de korten suddiga.
              
Parfymmärket Gurlains vackra butik i Marais är ett måste där de visar många av sina äldre modeller på sina utsökta parfymflaskor. Mycket väldoftande...

              

              

              
Mässan var som alltid lika givande med mycket ögonfröjd. Hittade precis dem där essen till butiken som ni kunder efterfrågat och som behövs för att göra det lilla extra. Bland annat fick jag tag på helt ljuvliga färdigsydda gardinlängder i vackra tyger och med fantastiska detaljer och även fina gardintofsar. Tyvärr inga bilder men det dyker upp här i slutet på september. 

              
Dessa stolsöverdrag från en Italiensk tillverkare blev jag helt såld på. Tyvärr var priset närmare tretusen för ett och tror att det blir svårt att få någon lönsamhet i...



              

              

              

              

              

              

              

              

Mer från Paris blir det imorgon. Tills dess får Du ha en mysig kväll av det lilla som är kvar och en härlig onsdag!
                                                         //Pia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback