Paris tur o retur...

Haft en fantastisk men intensiv Parisvistelse! Vill ju helst hinna med så mycket som möjligt när jag är där! Det blev en dag på stan för att insupa Paris atmosfär, två dagar mässa med inköp och sist men inte minst antikmarknad/loppis. Finns många mysiga kvarter i Paris men själv har jag förkärlek för och bor gärna i le Marais som ligger nära Picasso muséet. Där finns det mesta! Mysiga små independent butiker men även många av de kända märkesbutikerna finns representerade här samt en hel del secondhand affärer.

             

Jag älskar alla dessa färgglada exteriörer som man ser så mycket av här, härligt att se att dom bevarat så mycket av det gamla som på många ställen tagits bort! Vanlig syn är att många av de gamla skyltarna på bagerier mm. är kvar fast det är andra verksamheter där idag.

                    

                        Visst blir man inspirerad bara av att se dessa vackra fasader!

                       

Manoush butiken är alltid ett måste när jag är i Paris! Dom är bara så duktiga! Manoush gör de mest fantastiska klädkollektioner á la gypsy chique. Inredningarna är unika med spännande kombinationer och så inspirerande! Det känns som att komma in i en sagovärld! Så för dig som aldrig varit i en av deras butiker eller sett detta märke så måste Du gå in på deras hemsida och se hur kreativiteten flödar! www.manoush.com 

Nu har jag åter igen fyllt på min kreativtet i och med denna tripp, fantastiskt vad goda och vackra intryck på en resa kan göra gott för oss människor!
I morgon kommer det mer av den varan, fortsättning på Paris följer...
Ha en underbar dag! /Pia 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback