Mot Stockholm och nya inköp!

 
Nu är väskan packad och jag sitter på tåget till Stockholm och Formexmässan!
 
 
 
Härligt att vara på väg mot nya mål i kreativitetens tecken. Alltid lika spännande att se vad som erbjuds i nya trender, innovatet och kretivitet samt knyta nya kontakter men även underhålla dem gamla.
Höstmässan som heter Soft Nordic innefattar att stilen skall vara ren, avskalad med rundare former, matrialen exklusiva och uttrycket är lekfullt.
Inredningen går i milda mättade pasteller,runda bulliga former med mjuka hörn. Känslan är mjuk och behaglig och speglar en enkel , medventen och funktionell livsstil som känns ny och optimistisk samtidigt som den har tydliga retroreferenser.
 
Färger: Fortsatt mycket rosa och pasteller men tonerna är mycket mer mättade än förra mässans trendtema.
I höst dominerar varmrosa, blekrosa, aprikos,rostbrunt, indigoblått och flera nyanser av grått.
Material: Ljusa matta träslag. exklusiva material som naturgarvat skinn och natursten, mjuk värmande ull, återvunna material, glas och lackade ytor och gyllene metaller.
 
Grönbergs går ju sin egen väg och jag kommer säkert att kunda hitta något i "trenden". Runda former och exklusivt låter som oss. Färgerna finns ju redan sedan länge i butiken men det är roligt att det fortsätter så vi kan hitta fler vackra ting i dem tonerna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha nu en underbar onsdag!
//Pia
 
Ps lite vackra inspirationsbilder som jag tycker om och som inspirerar mig...
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback