Vårlökar, färska blomster gör vår måndag!

Morgontrött Pia som jag är  så valde jag att handla alla blomster igår på min lediga söndag istället för att gå upp i ottan imorse. Bra beslut kände jag alldeles särskilt imorse när jag kunde ligga kvar lite extra. Får välja sina saker rätt så att livet känns lätt!
I fredags hade vi duktiga Håkan Gidestrand här som fotade till sin blogg där han visar sina fantastiska trädgårdsrosor och andra blomster som han odlar för privat bruk i Malevik.  Rosorna han visar är helt sagolika och får mig att drömma mig bort en stund...
Härligt när människor har ett intresse som dem brinner så mycket för!
Vi hoppas på att bli inbjudna snart för att beskåda dessa skönheter!
Håkan skulle göra ett inlägg i sin blogg om Grönbergs som han publicerar idag och lottar nu ut en påskdekoration från oss.
Gå in och titta på Håkans blogg .
http://www.maleviksrosentradgard.blogspot.com/
Ljusrosa Tulpan på lök!
VårHyazinter i blandade färger.
Dubbel Primula, riktiga skönheter.
Hortensia i kruka
Nejlika, en ljuvlighet som står sig länge.
Ranunkel, en näpen blomma.
Viburnum, en personlig favorit.
Ha nu en underbar start på din vecka.
Nu tittar solen fram också, kan det bli bättre?
//Pia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback