Vackra dekorband!

Morgonen börjar med att Faridah och jag skall gå och titta på en lägenhet som behöver göras i ordning och dekoreras inför en försäljning, kunden vill ha något utöver det vanliga så då rycker vi gärna ut...
Alltid lika spännande, fortsättning följer förhoppningsvis!
Dekorera är alltid roligt och det är ibland med mycket små medel som vi kan förhöja sakerna vi har där hemma. Har ju förkärlek för band, särskilt gamla vintagespetsband från förr. Har ju haft turen nu det sista både i Barcelona och Paris att finna såpass mycket vackra spetsband så vi har haft en möjlighet att sälja dem i butiken. Själv använder jag gärna band runt mina altarljus eller runt mina vaser, kannor och ljustakar. Det finns så mycket saker som du kan förhöja med ett vackert dekorband det är bara att tänka till...
Nedan följer lite inspiration på temat dekorband.
Du kan alltid klippa remsor av de breda banden och använda som kombo med det breda!
Du kan ju också använda dem till att förnya din sjal, stickade halsduk mm.
Priser på vintagebanden är mellan 49:-/159:-m
Älskar det skira tillsammans med den råa hampan.
Det blir alltid en fin kontrast att blanda matrial.
Ibland får jag över någon liten sak som också kan hängas på!
Notpapper eller någon text från en tidning förhöjer också!
Vädret i dag ser inte särskilt inbjudande ut med snöblandat regn men då får vi tända extra mycket ljus idag för att få lite mysigt istället!
Hoppas att du Söta får en riktigt fin torsdag!
//Pia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback