Hem ljuva hemkomst!

Godmorgon mina söta små bloggläsare! Nu var det åter dags att börja arbetsdagen med lite bloggande! Men innan dess började morgonen med att gå ut i min ljuvliga trädgård i Delsjön och plocka lite jordgubbar till morgonfilen. Kan det bli bättre?  

               
                                     Hortensia fanns det i massor i Istanbul

Så fantastisk att få vara ledig och få nya intryck och inspiration från andra kulturer! Tjejerna har gjort ett kanonjobb har jag sett nu när jag har varit inne i både butiken och tjuvkikat på bloggen. Resan gick till Barcelona/Istanbul/Barcelona och sedan tillbaks till GBG. Två fantastiska städer var och en på sitt sätt! Ändå är jag glad för mitt Göteborg! Grönt, rofyllt och med fasta priser!


              
Gränderna i de gamla kvarteren i Barcelona är fantastiska och påminner mig om böckerna jag läst av Carlos Ruiz Zafón, Ängelns lek och Vindens skugga.

              
                Säger bara Google streetview! Fantastiskt verktyg!

              
                   Mamacita Barbro Och Rafael på Barceloneta!


               
Hur innovativa som helst är Turkarna! Med 50 miljoner invånare i Istanbul måste man vara påhittig för att försörja sig. Såg en man som hade en personvåg som han hade ställt på gatan för att sälja din vikt! Jag betalar för att inte veta...

                
                                                   Blå moskén

                
Så många fantastiska byggnader runt Bosporren i Istanbul där Europa och Asien möts!

                 

                 

                 

                 
                          Alla frukt och grönsakstånd var helt fantastiska!
                          I Barcelona är La Boceria deras saluhall ett måste...

                  
                         En lampa gjord av gamalt papper...

                    Nu är det dags att ta sig till butiken, hoppas att snart få se dig där!
                                                             //Pia
                                                              ♥♥♥




Kommentarer
Postat av: E-K/noll54

Ha en skön sommar, så syns vi säkert på Formex!



Kram E-K/noll54

2010-07-07 @ 23:30:51
URL: http://noll54interior.blogspot.com
Postat av: Petra

Åh så charmig blogg du har! Kram Petra

2010-07-08 @ 18:49:29
URL: http://www.romantiskahem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback