Stockholm en härlig stad!

Igår hade vi en fantastisk dag i Stockholm, Lis min alldeles egna inspirationskälla från Köpenhamn och jag! Vi hann med några av våra favoritbutiker och en tog oss en härlig långlunch i Östermalmshallen.

            

Blir så inspirerad när jag går omkring i Saluhallen på Östermalm, allt ligger uppdukat i färger och är presenterat på ett fantastiskt inbjudande sätt!

           

          

Givetvis måste jag gå in och hälsa på min kompis Micke som driver den fina inredningsbutiken Hans Mickaels på Humlegårdsgatan på Östermalm. Hos Micke var de i full gång med att göra om och fint i butiken i och med att hela inredningsbranchen är i Stockholm detta veckoslut! Fick själv kavla upp ärmarna och flytta en soffa, aldrig ledig...

          

          
Som alltid är ett besök hos favoriten Årstiden-Stockholm ett måste som ligger på Drottninggatan. Här blandas gammalt och nytt i en härlig atmosfär.

          

          

          

          

          

         
En sväng på Söder är oxå ett måste, där vi hann med otaliga secondhandbutiker och lite annat smått och gott. Här är lite bilder från den bästa av de bästa, creme a la creme Sara Clausins butik på Bondegatan 50. Där finns ett handplockat sortiment med kläder och accessoarer i en mycket inspirerande miljö.

        
              Gamla biofåtöljer som jag bara vill ha! Tyvärr inte till salu.

        

         

         
Stannade till för en juice på nyöppnade trendiga Nytorget i postens gamla lokaler som ligger på Nytorget 4. Här kan du gå in och handla delikatesser och andra specerier i en mycket lockande miljö, du kan även sitta ner och njuta av en bit mat eller som vi bara ta något att dricka.

         

         
Alla matvaror här är väldigt vackert presenterade, även drickorna är uppställda på ett mycket lockande sätt.

         

Nu bär det iväg till Älvsjömässan för en fulltecknad dag med inköp, föredrag och kanske något semenarie. Ha en härlig torsdag! Fortsättning följer...
//Pia




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback