Creative flow


            
             Kreativ idé från duktiga Mairo, i ett av deras tyger. 


Hann äntligen läsa igenom mässkatalogen innan öppningen igår och tittat på vad mässans tema är. För mig är det intressant men ej viktig vad Stockholmsmässans trender är! Den är oftast långt efter Paris som jag ofta sneglar åt och eftersom jag föddes med en stor portion kreativitet själv försöker vi skapa egna trender på Grönbergs och vill ju inte vara som de flesta andra butiker i Sverige. Det har ju du redan räknat ut som är kund hos oss. Det är dock viktigt att läsa på, titta och vara uppmärksam och kanske stämma av att vi ligger rätt i tiden och givetvis kanske få nya intryck och idéer.
Det som  förmedlas på trendtorg och semenarium på mässan är energin från den kreativa människans arbetsrum och ateljéer. Miljöer som får tankarna att snurra och ge skjuts åt skapandet. Trädgårdsmästarens växthus, författarlyan eller konstnärsateljén-det handlar om rum där människor vistas för att kreera. Nyckelorden är kreativitet, hållbarhet, nydanande och skapande miljöer!
Här är lite bilder från trendtorget så länge. I morgon kommer det bilder från mina leverantörers montrar och lite av inköpen.

             

             

             

             

             

             

Nu är det ny mässdag och mer inköp som gäller så att vi kan få nya spännande saker att sälja på Grönbergs. Ha en härlig fredag och för dig som har ledig helg, njut och ta vara på din tid och vi andra får njuta av vårt roliga jobb!
//Pia

Kommentarer
Postat av: Timjan & Akleja

Vad roligt att läsa om Stockholmsmässan! Ni har verkligen en egen stil på Grönbergs, inga härmapor inte... Jag tycker att bloggen är jättekul att läsa och den är faktiskt lite vilsammare att läsa med fler punkter än utropstecken, det kan nästan bli lite stressigt med en massa utropstecken.



Ha en fortsatt härlig helg i Stockholm!

Kram

2010-01-22 @ 18:19:03
URL: http://www.timjanoakleja.wordpress.com
Postat av: Anonym

Tack för ditt stöd!

Ha det bäst!

Pia

2010-01-22 @ 18:35:14
Postat av: Emma

Hej Pia!



Du verkar ha en underbar tid i Stockholm! Otroligt härliga bilder du delar med dig:)



Jag skrev till dig för ett tag sedan om vad jag kände för eran butik och undrade vad som krävs för att kunna få jobba där osv..

Jag svarade tillbaka igen i samma inlägg du gjort (om rosa). Bara för att påminna dig om du kanske hade missat det :)



Ha en underbar helg!

Mvh Emma

2010-01-22 @ 21:54:52
Postat av: Anonym

Tack Emma!

Såg det men har inte hunnit med allt som jag borde göra, ledsen söta du!

Åker nu vidare till Paris på söndag för nästa inköp!

Maila mig istället nästa vecka ang detta plus ditt cv så kan jag fundera lite å kanske vi kan få ihop ett möte! Ha det gott/Pia

2010-01-22 @ 22:19:12
Postat av: Linnea

Hej,



fina bilder =) Jag har letat överallt efter en box/ask som den röda på en av bilderna i detta inlägg. Köper ni in något liknande? Jag tänkte förvara smycken i den. Andra smyckesförvaringar som kommer in?

Ha en fin kväll!

2010-01-27 @ 18:21:07
URL: http://credogoteborg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback