Nyhemkommen, inspirerad till tusen...

Tillbaka till härliga Göteborg, Stockholm bra men hemma bäst! Mässan var mycket bra, den andades optimism och det var full handel i montrarna och det bådar ju gott inför hösten! Hann med mycket på fyra dagar, till och med så fick min Fantastiska danska väninna Lis som har charmiga butiken Akimbo i centrala Köpenhamn med mig på inspirationstur i Stockholms stad. Det är bra att ha med en utländsk turist i sitt eget land för då gör man saker och besöker sevärdigheter och platser som annars inte kommer på frågan...
Som jag skrev om förra veckan så var temat vintage travel och det var många levarantörer och även butiker i Stockholm som anammat!

           
            Trendtorget var uppbyggt som en gammal tågcentral/tågkupé i vintage anda!

             
            
           
               Lite kurortskänsla...

              
             Vår duktiga leverantör Kallholmens monter!

Kallholmen gör alla sina möbler här i Sverige, företaget finns i Skelleftehamn och vi har ett stort urval här i butiken som Du kan komma in och titta och känna på! Du kan även gå in på Kallholmens hemsida för att se hela sortimentet. www.kallholmen.se 

               
Titta vilken fantastisk idé ett smyckeföretag har gjort i sin monter när de visar sina ringar på mässan! De har använt sig av olika parfymflaskor som de använder som tyngd så att ingen ring försvinner bort från bordet. Mycket dekorativt och fiffigt!

Det här med inspiration är ju fantastiskt, blir glad i magen och känner hur kreativiteten bubblar inom mig! Nu finns massa nya idéer och ork till nya projekt. Nu har jag en inköpsresa kvar. Sparat det bästa till sist, Paris!
Mer bilder från Stockholmsinköpen kommer i morgon...
     
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback