Julpremiär måndagen den 2 november 2009

Tänka sig att vi redan går och funderar på vår fantastiska julkväll mitt i högsommarvärmen!
Nu planerar vi för fullt, temat är sedan länge bestämt men idag gick vi igenom våra gamla franska kortalbum för att välja ut lämpligt kort för vår årliga inbjudan.
När jag var i Paris på loppis för några år sedan hade jag turen att komma över dessa två fantastiska album från början av 1900-talet. Dessa tillhörde en fransk flicka Madeleine Lebrun född 5 mars 1904 där hon har samlat alla sina "Cartes Postales" från födelsen och fram till hon mötte sin livs kärlek (vill jag tro..) på tjugotalet. Även om det var på loppis så kostade dom en förmögenhet men så är ju oxå hela modevärldens ögon riktade på Paris. Fransmännen kan bara luta sig tillbaks och ta betalt...
Oftast kostar ett singel vykort mellan 3 och 5 eur och vill Du ha något alldeles x-ra kostar det ännu mer tyvärr.

                        

Vår julkväll är som alltid måndagen efter Allahelgonahelgen då vi har möjlighet att hålla stängt lördag tom måndag kväll för att dekorera hela butiken till jul! Vi öppnar då kl 18:00 med avtäckning av skyltfönstren.
För er alla julälskare med förkärlek för vackra juldekorationer är det rena himmelriket men det vet Du kanske redan om...

                        
                                         Grönbergs nedräkning har alltså börjat!
                                      Alla är hjärtligt välkommna när tiden är inne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback